Ondernemerschap: Zingeving en zakelijkheid, tips voor een bloeiend bedrijf
21|06| 2023
Lees meer >
crowdfunding bijeenkomst groot succes!
Nu kerkbijdragen dalen, subsidiegelden wegvallen en donateurs niet meer vanzelfsprekend zijn wordt er gezocht naar alternatieve inkomstenbronnen. Crowdfunding is een van de manieren om op een andere manier inkomsten te genereren. Het speelt in op de behoefte van mensen om iets te geven aan projecten waarin ze geloven, aan mensen die ze kennen en aan een duidelijk initiatief dat aansluit bij wat nu belangrijk is. Crowdfunding biedt niet alleen nieuwe kansen voor financiering maar maakt dat je moet aansluiten bij wat er nu leeft en zorgt voor een relatie met een nieuw publiek.
Wat is crowdfunding?
Crowdfunding is een vorm van financiering voor projecten en ondernemingen. Bij crowdfunding legt een grote groep mensen ieder een klein bedrag in om een project of onderneming te financieren. Crowdfunding gaat echter over meer dan financiering alleen. Het kan mensen in staat stellen kapitaal te vergaren voor hun project, maar biedt – mits goed ingezet – ook mogelijkheden voor marketing, kennis- en contactendeling en binding met ambassadeurs. Maar het is geen ‘easy money’: het vereist een slimme campagne (Van de website van Douwen en Koren) .
Crowdfunding nieuw?
Crowdfunding is al zo oud als de kerk, sinds eeuwen wordt dit instituut al gefinancierd door gelovigen. Ook de sokkel van het vrijheidsbeeld in New York is in 1886 door middel van een slimme campagne door donaties van Amerikanen bij elkaar gebracht.
Het nieuwe zit er in dat je niet alleen geld verzamelt maar dat je ook een hechte band opbouwt met mensen die geloven in je project en misschien later ook op een andere manier jouw project tot een succes maken. Het sluit aan bij de trend dat mensen direct, zonder tussenpartij, willen geven aan een goed concreet doel.
Een paar tips
Het is belangrijk dat het doel duidelijk is, de tijd afgebakend en dat jouw verhaal centraal staat. Mensen zijn niet alleen geïnteresseerd in het achterliggende idee, maar vooral in de achterliggende drijfveren, jouw persoonlijke passie voor je project. Een campagne moet met hart en ziel gevoerd worden. Mensen vinden het mooi om een bijdrage te geven aan een ideaal. Zet dus ook centraal die het gezicht is van de campagne.
Betrek je publiek bij het project. Maak een lijst van mensen die je kan benaderen en bedenk hoe je ze op verschillende manieren kan benaderen. Begin met de mensen die je heel goed kent, familie en vrienden en maak daarna pas in grotere kring reclame voor je project. In de periode dat je project loopt moet je het vuur brandend houden. Een goede promotieplan (liefst met een korte professionele film) is erg belangrijk. Vertel niet alleen alle ‘ups’ van het project maar ook de moeilijke momenten, dat laat zien je eerlijk bent en wat jou drijft om door te gaan.
Vergis je niet in de hoeveelheid werk. Als je het doet wil je natuurlijk je doel halen. Dat kan alleen als je veel tijd, energie, hart&ziel en creativiteit in het crowdfundingproject steekt. Het is niet zo dat als je een project online zet dat het vanzelf gaat, je moet echt je agenda ervoor leegruimen.
Crowdfunding werkt voor jou als:
· - Je ziel en zaligheid in het project wilt stoppen;
- Je een goed plan hebt met een duidelijk en haalbaar doel en creatieve manieren om je project onder de aandacht te brengen;
- Je informeert, deelt en oprecht bent;
- Als je er plezier in hebt: FUN-ding.
Anne Stael is verbonden aan het crowdfundingsplatform Geloof in je project en organiseerde op 30 oktober 2014 in samenwerking met de ABN Amro een gratis workshop crowdfunding. Klik hier voor meer informatie.
Foto's van de crowdfunding bijeenkomst bij de ABN Amro, 30 oktober 2014. georganiseerd door Anne Stael van Zien wat Onzichtbaar is.
Een paar quotes:
"Ik waardeer je initiatief zeer en ik denk dat je focus zingeving en zakelijkheid een belangrijk thema voor de toekomst is."
"Kort, helder, aansprekende voorbeelden, goed afgestemd op de doelgroep (non-commercieel)" G. Heuver, Hezenberg
"De ervaring van de spreker en het tempo en de eerlijke informatie, niet mooier dan het is en arbeidsintensiever dan gedacht". M. De Bruin, centrum verborgen verlies.
ZOEKEN
ZOEK OP DEZE SITE
AGENDA
CONTACT
Anne Stael
E info@annestael.nl
T 06 46200281
Agenda
Ondernemerschap: Zingeving en zakelijkheid, tips voor een bloeiend bedrijf
21|06| 2023
Workshop Organisatieopstellingen rondom zingeving
21|06|2023
Geweest: Bij-zinnen-komen. Bijspijkerdagen voor GV-ers
12|02|2023
Geestelijk verzorgers en compassie in de praktijk
12|03|2023
Geweest: Ritueelbegeleiders in de uitvaart, hoe geef je dat vorm?
23|11|2022
geweest: Leergang leiderschap; Anselm Grun
06|12|2022
Walk of Wisdom, stilte wandeling
08|07|2021
Hoe jouw plek bezieling geeft
01|07|2022
Geweest: Etmaal zingeving, ethiek in de zorg
16|05|2021
Geweest: Masterclass Spirituele centra, bezinning
15|02|2022
Geweest: Stilte wandeling, Amersfoort
18|10|2019
Geweest: Crowdfunding voor vrijwilligers
29|10|2019
Geweest: Jouw spiritualiteit
22|06|2019
Op bezoek bij Anselm Grun
4-7|06|2019
geweest: Crowdfunding hot of hoop
13|11|2018
Geweest: Incompany, NAH inspiratiedag
apri|mei 2018
Geweest: Zin in Werk, Zwolle
12|04|2018
Besloten bijeenkomst: Time-management of lekker druk!
23|05|2018
Geweest: Identiteitsdag Drachten Middelbare school
12|02|2018
Geweest: Workshop timemanagement
03 | 11 |2017
Geweest: Inspiratiedag voor vrijwilligers in hospices Rotterdam
10|07|2017
Geweest: Vijfdaagse wandeling
14|08|2017
Geweest: Workshop Organisatieopstellingen voor werkers op het gebied van zingeving
25|01|2017
Geweest: Leiderschap en stilte
10|03|2017
Geweest: Samenwerking huisartsen - geestelijk verzorgers
17 | 01| 2017
Geweest: inspiratiedagen hospices
10|01|2017
Crowdfunding workshop
18|04|2017
Geweest: symposium hospice Vleuten
08|12|2016
Geweest: Z-INx
14|10|2016
Geweest: Workshop Organisatieopstellingen voor werkers op het gebied van zingeving
22| 09| 2016
Geweest: Female energy, Tempelhof
18 en 19|06|2016
Geweest: Zingeving en zakelijkheid, tips voor een bloeiend bedrijf
30|08|2016
Geweest: Masterclass financiering
07|04|2016
Geweest: Inspiratiedag Unie NKV
23|03|2016
Geweest: Studie en ontmoetingsdag voor beleidsmedewerkers in kloosters
10|03|2016
Geweest: Op weg naar betekenisvolle zorg
11|03|2016
Geweest: Masterclass Het geheim van een succesvolle organisatie
25|02|2016
Geweest: Masterclass: belevingseconomie
14|01|2016
Geweest: Studiedag geestelijk verzorgers in GGZ
12|11|2015
Geweest: Lezing: de geestelijk verzorger als ondernemer
16|04|2015
Geweest: Samenwerking huisartsen geestelijkverzorgers
20 | 01 | 2015
Geweest: Workshop organisatieopstellingen voor ritueelbegeleiders
10 | 04 | 2015
GEWEEST: Workshop crowdfunding
16 | 01 | 2015
Geweest: Smeken om verbeelding. Crowdfundingsworkshop
29|11|2014
Wat bezielt jou? Voor vrijwilligers in het hospice
17|12|2014
Geweest: Workshop crowdfunding samen met ABN Amro
30 | 10 | 2014
Geweest: Reliprofs op de Zuid-as, bezoek aan de Nieuwe Poort
30 | 10 | 2014
Geweest: Spiritualiteit in het dagelijks leven, hoe geef jij dat vorm?
07|10|2014
Geweest: Geestelijk verzorgers en zakelijkheid
16 | 09 | 2014
Geweest: Sterven en het boeddhisme
25|09|2014
Geweest: Inspirerend leiding geven aan vrijwilligers
26|05|2014
Geweest: Zingeving in het werk
09|01|2014
Geweest: Humanisme en de laatste levensfase
17|06|2014
Geweest: Drie trage dagen. bezieling in de zorg
16 | 09| 14
SOCIAL