Mensen betalen ook voor gastvrijheid, het kernprodukt van hotels, restaurants. In analogie hieraan vind ik het even legitiem om te laten betalen voor ondersteuning en inspiratie op het gebied van zingeving en religie. En wees nou eerlijk, kerken doen al jaar en dag aan de ’verkoop’ van producten en diensten: zij begeven zich op de markt met vele aanbieders op het gebied van zingeving en spiritualiteit. Een geslaagd voorbeeld daarvan vind ik de eenmalige uitgaven door de Remonstranten van de glossy Arminius. Elke kerk en elk spiritueel centrum is maar al te blij als hun activiteit en lezing goed bezocht wordt en er aandacht in de kranten is voor hun diensten en hun gedachtegoed, en terecht! Ik zie geen verschil met Happinez dat mensen inspireert om bewust te leven. Als je vindt dat je de wereld iets te vertellen hebt zal je dat ook moeten laten zien. Als je zelf serieus neemt en de komende jaren wilt voorbestaan zal dat ook op een financieel gezonde manier moeten zijn. Veel kerken kunnen daar nog een voorbeeld aan nemen.